اتومبيل » لوازم یدکی
درب موتور برلیانس سری ۲۰۰
بدنه در هر خودرویی اولین چیزی است که جلب توجه می کند.
در بسیاری از خودرو ها استایل و نوع طراحی بدنه همچون شماره شناسنامه آن خودرو و یا حتی می توان گفت معرف کمپانی سازنده آن خودرو می باشد.
به عنوان مثال می توان به طراحی بی نظیر خودروی پورشه (محبوب قلب ها) اشاره کرد.
درست است که در سیر تکاملی اش همواره تغییرات عمده ای داشته است.
ولی اگر به چهره ی ۹۱۱ دقت کنید متوجه می شوید که همیشه پایه و اساس طراحی آن حفظ شده است.
این امر حتی باعث شده که بر آن نام “اتاق جاویدان” نیز بگذارند.
با این مقدمه می توان به نقش ظاهری هود یا همان درب موتور پی برد.
“البته نا گفته نماند که این در مورد درصد بالایی از خودرو ها صادق است.
ولی در مورد پورشه و برخی دیگر از خودرو ها که موتور در قسمت عقبی خودرو قرار دارد، صادق نیست.
در این نوع از خودرو ها جلو درب صندوق محسوب شده و عقب درب موتور است.”
درب موتور خودرو با نام کاپوت جلو نیز معروف است.
دارای ویژگی های متفاوتی است که در ادامه به آن می پردازیم:
محافظ موتور:
درب موتور تمام سطح قسمت موتوری را می پوشاند.
همچون پوست بدن ، درب موتور هم از اجزای موتوری در مقابل شرایط جوی و ضربات احتمالی محافظت می کند.
صداگیر موتور:
موتور خودرو به خاطر عمل احتراق ایجاد صدا و نویز میکند.
کاپوت جلو هم با پوشاندن سطح موتور میزان قابل توجهی از صدا را می گیرد.
البته برای آنکه تقریبا هیچ صدایی به گوش نرسد از نمدی درب موتور استفاده می کنند.
آیرودینامیک خودرو:
درب موتور هم در کنار دیگر قطعات بدنه خودرو نقش تاثیر گذاری در آیرودینامیک خودرو دارد.
آیرودینامیک : به بررسی و مطالعه در مورد کنش ها و واکنش های هوا بر اجسام در حرکت اطلاق می شود.