كامپيوتر » سایر خدمات کامپیوتر
1000ها نکته بهینه سازی وب سایت -در حال بروزرسانی-قسمت سوم
* مکان سرور وب سایت
مکان جغرافیایی موقعیت سرور وب سایت بر روی رتبه بندی موتورهای جستجوگر بر اساس جستجوهای منطقه ای تاثیر گذار است.
* گواهینامه اس اس ال SSL
در ابتدا باید گویم که پروتکل SSL چیست؟ پروتکل (SSL (Socket Secure Layer ، یک استاندارد وب برای کدکردن اطلاعات بین کاربر و وب سایت است. اطلاعاتی که توسط یک اتصال SSL مبادله می شوند بصورت کد شده ارسال می شوند و بدین ترتیب اطلاعات مبادله شده از دزدیده شدن یا استراق سمع محافظت می شوند. SSL برای شرکتها و مشتریان این امکان را فراهم می کند که بتوانند با اطمینان اطلاعات خصوصی شان را مانند شماره کارت اعتباری، به یک وب سایت بطور محرمانه ارسال کنند. برای برقراری یک اتصال SSL به Web Server Certificateها نیاز می باشد.
حال با یک مثال ساده عرض میکنم که چرا SSL؟
هنگامی که به فروشگاهی وارد می شوید ، می دانید که با چه وضعیتی روبرو هستید.کالاها ، مارک آنها و راهنمای فروشگاه را می بینید. می توانید مطمئن باشید که اگر در خرید شما اشکالی پیش بیاید ، مدیر فروشگاه یا صاحب آن برای مراجعه در دسترس خواهند بود.
اما بر روی اینترنت ، مراجعه کنندگان به پایگاههای وب هیچ راه قابل اطمینانی برای آگاهی از اینکه چه کسی صاحب پایگاه "فروشگاه مجازی" است ، دردست ندارند. هنگامی که مشتریان با قصد انجام یک خرید اینترنتی ، به یک پایگاه وب وارد می شوند ، علاقه دارند بدانند که پول را به چه کسی می پردازند. آنها خواستار اثبات هویت صاحب پایگاه بوده ، و می خواهند بدانند که اطلاعات شخصی ارسالی آنها به پایگاه مزبور توسط سایر کاربران اینترنتی قابل ردگیری و تداخل نیست. اینجاست که گواهینامه های الکترونیکی SSL به صحنه می آیند.
موتورهای جستجوگر گواهینامه اس اس ال (SSL) را تایید کرده اند و آنرا برای رتبه بندی قبول دارند و گفته اند که در بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت تاثیر مثبتی خواهد داشت.
*داشتن صفحات حریم خصوصی در وب سات و قوانین وب سایت
رعایت صفحات حریم خصوصی در وب سایت ها و قوانین منظم و مشخص در وب سایت ها عامل مثبتی در رتبه بندی موتورهای جستجو گر می باشد و در بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت تاثیر اندکی دارد.
* اطلاعات تکراری در متاتگ های صفحات وب سایت
بهتر است اطلاعات متاتگ های هر صفحه از وب سایت با هم تکراری نباشد، سعی کنید متاتگ ها را تغییر دهید.
* ناوبری بردکرامب Navigation Breadcrumb
Breadcrumb یک راهنمای ناوبری (Navigation) است که معمولاً به صورت افقی در بالای صفحات وب زیر عنوان و هدر سایت قرار میگیرد و مسیری که کاربران طی میکنند تا به نوشتهای برسند را نشان میدهد. در واقع این مسیرها به کاربران کمک میکند تا موقعیت خود را در یک وب سایت بیابند.
این مسیرها ضمن راهنمایی کاربران، به موتورهای جستجو نیز کمک میکنند که اطلاعات یک صفحه از وب سایت را دقیقتر رتبهبندی کنند و در لیست نتایج جستجو ارائه دهند. ایجاد بردکرامب یکی از ابتدائی ترین بخشهای سئو کردن سایت است که تأثیر زیادی بر بهینه سازی سایت دارد.
امروزه بسیاری از سیستمهای مدیریت محتوا و قالبهای آماده، از نشانه گذاری بردکرامب پشتیبانی میکنند؛ با این وجود به تمامی شرکتها و طراحان وب توصیه میشود در طراحی و توسعه وب سایتهایی که دارای مطالب زیاد و اطلاعات طبقهبندی شده هستند مکانی را برای نمایش Breadcrumb در نظر بگیرند.
یک دنباله بردکرامب ممکن است بصورت زیر نمایش داده شود:
خدمات > طراحی و توسعه وب > فروشگاه اینترنتی
* وب سایت های واکنش گرا Responsive Websites
وب سایت های واکنش گرا یا Responsive به دلیل کاربرپسندی بیشتر و اینکه روی تمامی دستگاههای موجود به درستی نمایش داده می شوند برای رتبه بندی موتورهای جستجوگر و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت بسیار بسیار خوشایند تر می باشد.گروه رسمی گوگل پیشنهاد می کند که سایت های واکنش گرا برای موبایل ایجاد شود. سایت های واکنش گرا به احتمال زیاد رتبه بندی بهتری در موتورهای جستجو خواهند داشت.
* شبکه اجتماعی یوتیوب Social Network Youtube
ویدیو های موجود در وب سایت یوتیوب در لیست جستجوی موتورهای جستجوگر اولویت بالاتری خواهند داشت ، این ممکن استبخاطر رنک بالای وب سایت Youtube خواهد بود.
* درصد ماندن در یک صفحه وب سایت Bounce Rate
هرچقدر کاربران اینترنتی در یک صفحه از وب سایت شما بیشتر حضور داشته باشند بانس ریت(Bounce Rate) وب سایت شما بالاتر خواهد بود و این بانس(Bounce Rate) ریت برای رتبه بندی وب سایت ها توسط موتور های جستجوگر تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت، یعنی هر چقد بانس ریت(Bounce Rate) صفحات وب سایت شما بیشتر باشد برای بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت شما مفید تر خواهد بود.
* گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) و گوگل وبمسترز (Google Webmasters)
گوگل انالیتیکس (به انگلیسی: Google Analytics) یک سرویس رایگان پیش آوری شده گوگل است که آمار بازدید کنندگان یک وب سایت را نشان میدهد. این دستاورد برای بازاریابان و وب مسترها برای واکاوی وب بکار گرفته میشود.
این سیستم امکان بررسی و تحلیل ورودیها، صفحات ورودی دهنده، کاربران وارد شده، فعالیتهای کاربران، زمان حضور و مسیر خروجی آنها را ارائه میکند. به این ترتیب، گستره وسیعی از اطلاعات در اختیار مدیریت سایت قرار خواهد گرفت.
از امکانات این سیستم هدف گذاری مشخص در بازه زمانی است. سپس سیستم خودکار در بازه زمانی تعیین شده در صورت دست یابی به هدف گزارش مبنی بر رسیدن به هدف میدهد و در صورت عقب ماندن از هدف نیز درصد نزدیکی به هدف را ارائه میکند.
گوگل آنالیتیکس به شما امکان میدهد تا موارد زیر را زیر نظر داشته باشید: چه کسانی از سایت شما بازدید میکنند؟ شما میتوانید محل کاربران، مرورگرهای مورد استفادهشان و بسیاری اطلاعات دیگر همچون رزولوشن صفحه نمایش کاربران، فعال بودن جاوا اسکریپت، نصب بودن فلش، زبان و غیره را ببینید.
ابزار وبمستر گوگل (به انگلیسی: Google Webmaster Tools) یک ابزار رایگان گوگل برای مدیران تارنماها میباشد که امکان دسترسی به دیدن وضعیت ایندکس و نمای بهینه شده وبگاههایشان را میدهد. همچنین توسط این ابزار میتوان نقشه وبگاه را به موتور جستجوی گوگل معرفی کرد. همچنین آخرین بازدید گوگل و آمار کلمات کلیدی و تعیین نحوه نمایش دامنه در نتایج جستجو به صورت www یا بدون www نیز از دیگر امکانات موجود در این ابزار برخط گوگل است. این ابزار کمک بسیار زیادی به وب مسترها، برنامه نویسان و افرادی که نیاز به خدمات سئو دارند مینماید.
این دو ابزار اطلاعاتی که موتورهای جستجوگر نیاز دارند را برایشان عرضه خواهد کرد، پس اصل کاربردشان برای بهینه سازی وب سایت ها و سئو وب سایت ها می باشد.
* نظرسنجی صفحات وب سایت
وب سایت های که بخش هایی برای ارسال نظرات کاربران و امتیازدادن به صفحات و موضوعات وب سایت ها دارند بسیار موثر در رتبه بندی توسط موتورهای جستجوگر و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت می باشند.
* عمر دامنه وب سایت لینک دهنده به وب سایت ما
لینک های ورودی از وب سایت های با دامنه قدیمی تاثیر بهتری در بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت و رتبه بندی توسط موتورهای جستجوگر دارد.
* تعداد دامنه های لینک دهنده به وب سایت
تعداد بالای دامنه های لینک دهنده به وب سایت یکی از عامل های مثبت محسوب می شود.
* لینک های دریافتی از آی پی آدرس های منحصر به فرد
لینک های دریافتی از آی پی آدرس های منحصر به فرد نشان می دهد که تعداد زیادی وب سایت به وب سایت شما لینک داده اند، و همانطور که میدانید تعداد لینک های بالا تاثیر مثبت در رتبه بندی وب سایت و سئو وب سایت و بهینه سازی وب سایت شما خواهد داشت.
* صفحات مختلف لینک داده شده
اگر به صفحات مختلف وب سایت لینک زیادی گرفته باشید این یکی از عامل های مفید در رتبه بندی وب سایت توسط موتورهای جستجوگر می باشد.
* تگ توضیحات (Alt)
تگ توضیحات (Alt) برای هر تصویر یک عامل مهم برای بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت محسوب می شود.
* لینک های دریافتی از دامنه های سطح بالا مثل (.edu و .gov)
لینک های دریافتی از دامنه ها ...