Search

آدينه 8 تير 1403

منو

آگهي هاي آموزش

آموزش » موسیقی

آموزش موسیقی +شمیرانات +آموزشگاه موسیقی

آموزش موسیقی +شمیرانات +آموزشگاه موسیقی
آموزش موسیقی +شمیرانات +آموزشگاه موسیقی
آموزش موسیقی +شمیرانات +آموزشگاه موسیقی
آموزش موسیقی +شمیرانات +آموزشگاه موسیقی
آموزش موسیقی +شمیرانات +آموزشگاه موسیقی
آموزشگاه موسیقی پیمان
www.peyman-music.com
یک گروه کُرال یا گروه هم‌سرایان، گروهی موسیقیایی متشکل از خوانندگان است. البته باید در نظر داشت موسیقی کرال، به قطعاتی گفته می‌شود که برای اجرای چنین گروهی نوشته می‌شود. به گروهی از خوانندگان که اجرای گروهی دارند، گروه کر یا گروه هم‌سرایان گفته می‌شود. اصطلاح گروه کر غالبا به گروه‌های وابسته به کلیسا اطلاق می‌شود؛ (فارغ از این که جزء اعضای اصلی گروه کر هستند یا نه)، و دسته دوم به گروه‌هایی اشاره دارد که در سالن‌های کنسرت یا تئاتر به اجرا می‌پردازند. البته این تفاوت چندان سخت‌گیرانه نیست. اصطلاح "کر" در شکلی دیگر به معنای زیرمجموعه‌ای از اجرای دسته‌جمعی به کار می‌رود. بدین‌ترتیب ممکن است به عباراتی مانند "کر سازهای بادی-چوبیِ" ارکستر، یا "کرهای" گوناگون مجموعه‌ای از صداها یا سازها در ساخته‌ای پلی‌کرال بربخوریم. در اوراتوریوهاو مس‌های معمول سده‌های هجدهم تا بیست و یکم، از واژه گروه کر یا همسرایان برای نشان دادن وجود بیش از یک خواننده در هر بخش برای مقایسه با کوارتت تک‌خوان‌هایی نیز که در این کارها وجود دارد، به کار می‌رفته و می‌رود.
رهبری گروه های کر:
رهبری گروه‌های کر غالبا توسط یک رهبر ارکستر یا کُر‌مایْستِر (رهبر گروه کر) انجام می‌گیرد. اغلب گروه‌های کر شامل چهار بخش هستند تا خواندن را در هارمونی چهاربخشی انجام دهند. اگرچه در صورتی که خواننده‌هایی برای خواندن بخش‌های بیشتر وجود داشته باشد، هیچ‌گونه محدودیتی در تعداد بخش‌های ممکن وجود ندارد. به عنوان مثال، توماس تالیس موتتی ۴۰ بخشی با نام Spem in aliumبرای هشت گروه کر با پنج صدا برای هر گروه نوشت؛ و یا قطعه Stabat Mater اثر کشیشتف پندرتسکی، برای سه گروه کر با ۱۶ صدا برای هر گروه نوشته شده است؛ یعنی در مجموع ۴۸ بخش. علاوه بر چهار بخش، سه، پنج، شش و هشت بخش از معمول ترین تعداد بخش‌ها در یک گروه کر هستند. گروه‌های کر هم توانایی خواندن با همراهی ساز را دارند و هم بدون آن. آواز بدون آکومپانیمان، آواز آکاپلا نام دارد (اگرچه هیئت مدیره انجمن کرال آمریکا (ACDA) این نوع استفاده از آکاپلا را به معنای عدم همراهی مناسب نمی‌داند، چرا که آکاپلا اشاره به آوازی دارد که در "کلیساها" اجرا می‌شود و امروزه آواز بدون همراهی موسیقیایی بیشتر حالتی سکولار و غیرمذهبی دارد). سازهای همراهی‌کننده گروه کر می‌توانند گستره بسیار متفاوتی داشته باشند؛ از یک ساز گرفته تا یک ارکستر کامل. برای تمرینات گروه کر معمولا از یک پیانو یا ارگ استفاده می‌شود، حتی اگر سازهای متفاوتی برای اجرا در نظر گرفته شده باشد و یا گروه کر در حال تمرین قطعات بدون ساز باشد.
انواع گروه‌های کر
گروه‌های کر مختلط (صداهای مردان و زنان). این نوع را می‌توان معمول‌ترین گروه کر دانست که معمولا شامل چهار صدای سوپرانو، آلتو، تنور و باس است که غالبا از آن با شکل مخفف SATBیاد می‌کنند. بیشتر اوقات یک یا دو صدا به دو گروه تقسیم می‌شود؛ به عنوان مثال زمانی SSAATTBBداریم که هر صدا به دو بخش تقسیم شود و SATBSATBهنگامی پیش می‌آید که گروه کر به دو گروه چهاربخشی نیمه مستقل تقسیم شده باشد. گهگاه صدای باریتون نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد که در این صورت آن بخش توسط باس‌هایی که توانایی اجرای محدوده فراتر از باس را دارند اجرا می‌شود (و آن را به شکل SATBarBنشان می‌دهند). در گروه‌های کر کوچکتر که مردان کمتری در اجرا شرکت دارند، با تنظیمی متفاوت متشکل از بخش‌های: سوپرانو، آلتو و باریتون (SAB)، گروه اندک مردان می‌توانند تنها در یک بخش به خوبی نقش باس‌ها و تنورها را بر عهده گیرند.
گروه کر مردان، متشکل از صداهای SATBهمانند آنچه در گروه کر مختلط وجود دارد، با این تفاوت که پسران بخش بالایی را می‌خوانند (که آنها را تریبل یا سوپرانوی پسرانه[می‌خوانند) و مردان نیز بخش آلتو را به شکل فالستو می‌خوانند که به این نوع صدا کنترتنورمی‌گویند. این شکل از گروه کر معمولا در کلیسای جامع انگلیس یافت می‌شود.
گروه کر زنان، که معمولا شامل دو بخش از صداهای سوپرانو و آلتو است که غالبا با شکل کوتاه‌شده‌ی SSAAنشان داده می‌شود. و یا ممکن است گروه شامل سوپرانو I، سوپرانو IIو آلتو باشد که در آنصورت SSAخوانده می‌شود.
گروه کر مردانیا همسرایان مرد، که معمولا از دو تنور، یک باریتون و یک باس تشکیل می‌شود، که غالبا آن را به شکل TTBBنمایش می دهند (و یا ATBB، در صورتی که بخش بالایی در محدوده صدایی آلتو به شکل فالستو خوانده شود. ممکن است فرم ATBBدر بعضی از آثار موسیقیایی کوارتت باربرشاپ مشاهده شود).
گروه کر بچه‌ها که غالبا دوبخشی (SA) و سه بخشی (SSA) است و گاهی صداهای بیشتری نیز دارد. این شامل گروه‌های کر پسران نیز می‌شود.
گروه‌های کر را بر پایه نهادی که گروه در آنجا به فعالیت می‌پردازد نیز، دسته‌بندی می‌کنند:
گروه‌های کر کلیسا
گروه‌های کر دانشگاهی و دانشکده‌ای
گروه‌های کر جمعی (متشکل از کودکان یا بزرگسالان)
گروه‌های کر حرفه‌ای مستقل، (مانند: گروه Anúna) و یا گروه‌های با پشتیبانی دولت (مانند: خوانندگان BBC، گروه ملی کر مجلسی ایرلند، گروه کر مجلسی کانادا، گروه کر رادیو سوئد)
گروه‌های کر مدرسه‌ای
گروه‌های کر اشاره‌گر (متشکل از اعضای ناشنوا یا شنوا) که از زبان اشاره به جای صدا استفاده می‌کنند.
گروه‌های کر ترکیبی آوازی و اشاره‌گر که هم از زبان اشاره و هم آواز استفاده می‌کنند و برای هدایت گروه از مربی حرکات و مدیر موسیقی کمک گرفته می‌شود.
برخی از گروه‌های کر را بر اساس موسیقی‌ای که اجرا می‌نمایند، دسته‌بندی می‌کنند، مانند:
گروه های کر سمفونیک
گروه‌های کر باخ
گروه‌های کر جز آوازی
گروه‌های کر نمایشی که اعضای گروه در آن می‌رقصند و می‌خوانند، که غالبا تا حدی شبیه به اجراهای موزیکال است.
گروه‌های کر Gospel
آرایش اعضا بر روی صحنه:
درباره چگونگی آرایش بخشهای مختلف اعضای گروه کر بر روی صحنه، مکتبهای فکری گوناگونی وجود دارد. در گروههای کر سمفونیک، معمول است گروه در پشت ارکستر، مطابق با چیدمان استاندارد گروه سازهای زهی، یعنی از زیرترین تا بم ترین صدا و از چپ به راست قرار گیرند. هرچند این چینش به هیچ وجه جهان‌شمول نیست. در قطعاتی که پیانو ساز همراهی‌کننده است و یا آواز آکاپلا، به طور معمول مردان در قسمت عقب و زنان جلوی آنها قرار می‌گیرند. البته برخی از رهبران ترجیح می‌دهند باس‌ها پشت سر سوپرانوها قرار گیرند، با این استدلال که صداهای بیرونی باید یکدیگر را تعدیل کنند.
در گروه‌های کر حرفه‌ای‌تر، غالبا تمام گروه‌های صدایی به صورت مختلط قرار می‌گیرند. طرفداران این شیوه، علت استفاده از آن را در این نکته می‌دانند که هر خواننده در گروه می‌تواند آسان‌تر صدای دیگر اعضا را شنیده و صدای خود را با آنان وفق دهد، ولی در این صورت از هر خواننده انتظار می‌رود کمتر به دیگر اعضای بخش خود وابسته باشد. مخالفان این روش اعتقاد دارند با این آرایش تفکیک مکانی هر خط صدا از بین رفته که خود یک ویژگی ارزشمند برای شنوندگان به شمار می‌آید. از سوی دیگر این کار باعث حذف رزونانس محلی شده که کاهش حجم موثر گروه کر را در پی دارد.
در آثار موسیقیایی که دو یا چند گروه کر در آن شرکت دارند، معمولا اعضای هر گروه کر با یکدیگر هستند، و گاهی به شکلی معنی‌دار از یکدیگر جدا می‌گردند؛ به ویژه در اجراهای موسیقی قرن شانزدهم. برخی از آهنگسازان عقیده دارند که گروه‌های کر حتما باید از هم تفکیک شوند؛ مانند رکوئیم جنگ اثر: بنجامین بریتن. در این میان، فاصله خوانندگان از یکدیگر نیز مورد توجه بوده است. مطالعات صورت‌گرفته در این زمینه نشان داده‌اند نه تنها آرایش حقیقی، بلکه مقدار فضای پهلویی و فراگیر، دریافت صدا را برای آوازخوانان و شنو ...

تلفن: 02122702823
Email: email address
منطقه: تهران
آدرس: تهران ميدان تجريش ابتداي خيابان وليعصر روبروي قنادي لادن طبقه بالاي پيانو پل طبقه سوم
به اشتراک بگذارید:

share in linkedin share in twitter share in facebook

تماس با آگهی دهنده (آموزشگاه موسیقی پیمان در شمیرانات)
در مورد: آموزش موسیقی +شمیرانات +آموزشگاه موسیقی

نام:

موبایل:

ایمیل:

پیام:

کلمات کلیدی:

لطفا از پرداخت وجه قبل از دریافت کالا یا خدمات خودداری نمایید. سایت ایفروش مسوولیتی در مورد آگهی ها ندارد

467
بازدید







7/4/03
Icon for نوازندگی آسان و سریع - با نتهای فارسی

نوازندگی آسان و سریع - با نتهای فارسی
سرانجام سریعترین راه برای نوازندگی با نُتهای فارسی آسان نُت ،    تنها با اختصاص 10 دقیفه یک آهنگ کامل ...
داوود احمدیانپور،    تهران،   تماس: 09352401320
قيمت: 7000

7/4/03
Icon for ارگ نوازی آسان

ارگ نوازی آسان
نوازندگی آسان برای همه با نُتهای فارسی دو ر می فا،    سفارش نوشتن نُتهای فارسی آهنگ درخواستی شما پذیرفته ...
داوود احمدیانپور،    تهران،   تماس: 09352401320
قيمت: 10000

7/4/03
Icon for فروشگاه فایلهای آموزشی موسیقی

فروشگاه فایلهای آموزشی موسیقی
فروشگاه اینترنتی موسیقی پاپ     فروش فایلهای آموزش آسان موسیقی بدون استاد    یادگیری نوازندگی ...
داوود احمدیانپور،    تهران،   تماس: 09352401320
قيمت: 0000

7/4/03
Icon for نت آسان هنگدرام

نت آسان هنگدرام
نُتهای آسان عددی آهنگهای معروف برای نوازندگی آسان هنگدرام ، قابل دانلود و خرید آنلاین در سایت آسان نُت asannote.ir
موسیقی پاپ،    تهران،   تماس: 09352401320
قيمت: 10000

7/4/03
Icon for آموزش سنتور در آموزشگاه خانه سنتور

آموزش سنتور در آموزشگاه خانه سنتور
- آموزشگاه خانه سنتور با 20سال سابقه آموزش،فقط در رشته سنتور هنرجو می پذیرد.        - منابع تدریس،مطابق ...
آموزشگاه خانه سنتور،    تهران،   تماس: 66436254 // 66908708

7/4/03
Icon for آموزش تخصصی تار جهت کودکان و بانوان گرامی

آموزش تخصصی تار جهت کودکان و بانوان گرامی
آموزش آکادمیک تار مختص کودکان و بانوان گرامی توسط خانم فارغ التحصیل رشته موسیقی        آموزش ...
آموزش تخصصی تار توسط مدرس خانم،    تهران،   تماس: 66436254 / 66908708

7/4/03
Icon for آموزش عود در شیراز

آموزش عود در شیراز
عود از دسته سازهای زهی مضرابی مقید است که در موسیقی کهن ایرانی همواره به برتری آن نسبت به سازهای دیگر تاکید ...
موسسه فرهنگی هنری راز و هنر،    فارس،   تماس: 07132335347- 09174491486

7/4/03
Icon for آموزش ارگ در شیراز

آموزش ارگ در شیراز
دوره آموزش ارگ : این ساز محبوب و پرطرفدار را به طور کامل با متد آموزشی استاندارد و بدون نقص در موسسه فرهنگی ...
موسسه فرهنگی هنری راز و هنر،    فارس،   تماس: 07132335347- 09174491486

7/4/03
Icon for آموزش آواز در شیراز

آموزش آواز در شیراز
دوره آموزش آواز : آواز ، این ساز بینظیر که در همه جا همراه شماست و بی واسطه ترین ساز در تولید موسیقی ست. صدای ...
موسسه فرهنگی هنری راز و هنر،    فارس،   تماس: 07132335347- 09174491486

7/4/03
Icon for آموزش آهنگ سازی در شیراز

آموزش آهنگ سازی در شیراز
دوره آموزش آهنگ سازی : اگر فردی با گوش دادن به قطعه موسیقی بتواند بخش‌های مختلف آن را تحلیل کند یا این‌ که ...
موسسه فرهنگی هنری راز و هنر،    تهران،  

7/4/03
Icon for آموزش تئاتر در شیراز

آموزش تئاتر در شیراز
تئاتر یکی از شاخه‌های هنرهای نمایشی است که داستانی را در برابر تماشاگران نمایش می‌دهد. به جز نوع معیار گفتار ...
موسسه فرهنگی هنری راز و هنر،    فارس،   تماس: 07132335347- 09174491486

7/4/03
Icon for آموزش پیانو در شیراز

آموزش پیانو در شیراز
دوره آموزش پیانو : سازی شگفت انگیز و جادویی که همواره مورد توجه عموم جامعه و آهنگسازان بوده و در طول تاریخ ...
موسسه فرهنگی هنری راز و هنر،    فارس،   تماس: 07132335347- 09174491486

7/4/03
Icon for آموزش تار و سه تار در شیراز

آموزش تار و سه تار در شیراز
دوره آموزش تار و سه تار : این ساز محبوب و پرطرفدار را به طور کامل با متد آموزشی استاندارد و بدون نقص در موسسه ...
موسسه فرهنگی هنری راز و هنر،    فارس،   تماس: 07132335347- 09174491486

7/4/03
Icon for آموزش تنبک در شیراز

آموزش تنبک در شیراز
دوره آموزش تنبک : تنبک یکی از اصلی ترین اجزای موسیقی سنتی ایرانی است .تنبک در کنار دیگر ساز های کوبه ای ایرانی ...
موسسه فرهنگی هنری راز و هنر،    فارس،   تماس: 07132335347- 09174491486

7/4/03
Icon for آموزش تئوری موسیقی در شیراز

آموزش تئوری موسیقی در شیراز
دوره آموزش تئوری موسیقی : تئوری موسیقی مقدمه ای برفراگیری موسیقی هست و پیشنیاز آموزش ساز یا آواز میباشد. تئوری ...
موسسه فرهنگی هنری راز و هنر،    فارس،   تماس: 07132335347- 09174491486

7/4/03
Icon for حافظ خوانی در شیراز

حافظ خوانی در شیراز
دوره آموزش حافظ خوانی: خوانش صحیح اشعار حافظ و درک صحیح اشعار قطعا برای همه ی ما ایرانی ها مهم و ضروری هست و ...
موسسه فرهنگی هنری راز و هنر،    فارس،   تماس: 07132335347- 09174491486

7/4/03
Icon for آموزش دف در شیراز

آموزش دف در شیراز
دوره آموزش دف : این ساز محبوب و پرطرفدار را به طور کامل با متد آموزشی استاندارد و بدون نقص در موسسه فرهنگی هنری ...
موسسه فرهنگی هنری راز و هنر،    فارس،   تماس: 07132335347- 09174491486

7/4/03
Icon for آموزش کیوبیس در شیراز

آموزش کیوبیس در شیراز
دوره آموزش کیوبیس : کیوبیس یکی از رایج ترین و موثر ترین نرم افزار های ضبط صدا ، تنظیم و آهنگسازی میباشد. تمامی ...
موسسه فرهنگی هنری راز و هنر،    فارس،   تماس: 07132335347- 09174491486

7/4/03
Icon for آموزش گویندگی در شیراز

آموزش گویندگی در شیراز
دوره آموزش گویندگی : یکی از مهم ترین مهارت هایی که هر فردی باید برای رسیدن به موفقیت داشته باشد، فن بیان قوی ...
موسسه فرهنگی هنری راز و هنر،    فارس،   تماس: 07132335347- 09174491486

7/4/03
Icon for آموزش گیتار در شیراز

آموزش گیتار در شیراز
دوره آموزش گیتار : این ساز محبوب و پرطرفدار را به طور کامل با متد آموزشی استاندارد و بدون نقص در موسسه فرهنگی ...
موسسه فرهنگی هنری راز و هنر،    فارس،   تماس: 07132335347- 09174491486
1234567891011بعدي آخر(1 تا 20 از بیش از 431 مورد)


Eforosh Telegram Eforosh instagram
نصب نسخه جدید iOS اپلیکیشن ایفروش بعدا