صنعت » ماشین سازی
خط تولید هیدرو کربن مایع از لاستیک
Disposable tires represent an environmental challenge for solid waste
Management institutions The need to reduce solid waste in urban areas with a reduction
Natural resources have necessitated the recombination of materials used in production processes
Valuing what is considered waste and minimizing the need for natural resources
In this study, pyrolysis was selected for the thermal decomposition of vulcanized rubber used in landfills
From car tires This tire was exposed to the pyrolytic process in an indirect heat category
The reactor was obtained at three different temperatures (ie gas, liquid and solid)
During the process. The effect of hydrogen flow was on the liquid fraction properties
It was analyzed and identified following the procedures of the American Experimental Society and Materials
(ASTM) for pyrolysis of liquid burns. Multi-factor statistical analysis was used for evaluation
Experimental data and process thermographs were recorded. Differences in thermographs
Suggests a different degradation path for tires exposed to 600 ° C
At lower temperatures the temperature in the range of 450 to 500 ° C helped to produce
Black carbon regardless of the use of hydrogen flow. In contrast, high temperatures are desirable
Production of liquid and gas components The highest production of liquid fraction was obtained
550 ° C when 45% of the rubber was liquefied. The results also showed that a constant flow of
Hydrogen improves the appearance of pyrolysis fluid. In addition, the atmosphere is hydrogen
Reduces sulfur content, water and sediments. And increases the heat of combustion
091201307788
09121001056
04533873776
لاستیکهای ضایعاتی که عمدتاً از لاستیک نفتی ساخته شدهاند، کاندیدای عالی برای تجزیه در اثر حرارت برای بازیابی انرژی و محصولات جانبی هستند. دما عامل اصلی تاثیرگذار بر توزیع محصولات گاز، مایع و فاز جامد و خواص فیزیکی/شیمیایی آنهاست. سایر عوامل تأثیرگذار عبارتند از نرخ گرمایش، اندازه ذرات، ترکیب مواد اولیه، زمان تجزیه در اثر حرارت/زمان ماند لاستیک، سرعت جریان گاز حامل/زمان ماند مواد فرار، وجود بخار در گاز حامل، و حضور کاتالیزور.
روغنهای پیرولیتیک از لاستیکهای ضایعاتی، با ارزش حرارتی معمولی حدود 40 MJ/kg دارد.
روغنهای پیرولیز همچنین میتوانند مواد شیمیایی مفیدی برای صنعت پتروشیمی از جمله الفینهای سبک و آروماتیک تولید کنند. برای حذف آلاینده ها میتوان از ذغال سنگ فاز جامد برای ایجاد کربن سیاه یا کربن فعال استفاده کرد. گازهای تولید شده شامل هیدروژن و هیدروکربنهای مختلف میتوانند به عنوان سوخت برای فرآیند پیرولیز استفاده شوند.
از نظر تحقیقات آتی، ساخت یک مدل رگرسیونی برای پیشبینی بازده نفت به عنوان تابعی از دما، نرخ گرمایش، نوع راکتور، اندازه ذرات تایر و هر گونه شرایط تعامل مفید خواهد بود.
فضای مورد نیاز جهت تولید(بازیافت لاستیک به گازوئیل و دوده صنعتی )
فضای داخل سالن کارخانه :(500 الی 1000) متر مربع
فضای حیاط کارخانه: (500 الی 1000) متر مربع
برق کارخانه: برق 3فاز60آمپر
آب مصرفی: در یک شیفت کاری جهت سرد کردن سیستم کندانسور500 لیتر درهر شبانه روز
G100 کنتور گاز کارخانه :
خواص روغن پیرولیز :
است.40 MJ/kg روغن پیرولیز معمولا دارای ویسکوزیته متوسط ارزش حرارتی در حدود
بیش از 100 ترکیب در روغن پیرولیز لاستیک شناسایی شده است.
)وPAHs) که شامل هیدرو کربنهای پلی آرماتیک (C5-c20بیشتر آنها هیدروکربن های(
هیدروکربن نیتروژن پلی آروماتیک. (PANH)
و هیدروکربنهای گوگردی پلی آروماتیک. (PASHs)
آروماتیکهای غالب عبارتند از بنزن، تولوئن، زایلن، استایرن، لیمونن و ایندن فراوانترین آلیفاتیکها، آلکانهای زنجیره مستقیم.با مقادیر کمتری از آلکنها هستند.(C6-C37)
گازهای تولید شده از پیرولیز لاستیک زباله را با توجه به مطالعات مختلف اجزای اصلی گاز شامل هیدروژن (H2)، متان (CH4)، اتان (C2H6)، اتن (C2H4)، پروپان (C3H8)، پروپن (C3H6)، بوتان (C4H10)، بوتن (C4H8)، بوتادین (C4H6)، کربن است. دی اکسید (CO2)، مونوکسید کربن (CO) و سولفید هیدروژن (H2S). ترکیب دقیق گاز به لاستیکهای خاص مورد استفاده در ساخت تایر و همچنین دمای پیرولیز بستگی دارد. بازده کلی گاز با افزایش دمای پیرولیز افزایش مییابد، زیرا روغن بیشتری به بخار تبدیل میشود. افزایش دمای پیرولیز همچنین میتواند تولید هیدروژن را افزایش دهد، که اگر این هدف از فرآیند باشد،