Search

سه شنبه 26 تير 1403

منو

معرفی بوک بتن سبک






قيمت:   ۰ تومان

بلوک بتن سبک اتو کلاو شده » معرفی بوک بتن سبک

معرفی

در بيانی ساده، ترکيب سيليس، آهک، سيمان و افزودنی های ديگر تحت فشار و درجه حرارتی معين و طی فرايند شيميايي کنترل شده محصولی را ايجاد می نمايد که بتن سبک اتوکلاو شده (سيلکس) ناميده شده است.

تاريخچه

بلوک بتن سبک اتوکلاو شده حاصل تحقيق و مطالعات پژوهشگران سوئدی بوده که در اواخر سال 1924 به دنيا معرفی گرديد و به خاطر خواص بسيار مطلوب آن، به سرعت در بقيه کشورهای اورپايي و آمريکا و همچنين در آسيا توسعه پيدا کرده است و هم اکنون در سراسر جهان بسياری از شرکت ها مشغول توليد اين محصول می باشند.
ما مفتخريم با توليد اين نوع محصول با نام تجاری سيلکس که از خانواده ACC است، پا در عرصه توليد مصالح نوين گذارده و در حد توان خود صنعت ساختمان کشور را در راستای بهينه سازی ياری دهيم.

ويژگی های سيلکس

سبکی

سيلکس با توجه به نحوه توليد و استفاده از فن آوری پيشرفته روز، محصولی بسيار سبک (حدود يک سوم وزن محصولات آجری) می‌باشد که اين به معنای کاهش وزن ساختمان يا همان بار مرده است، که منتج به کاهش مقاطع اسکلت و مقاومت بيشتر سازه در برابر نيروی مخرب زلزله خواخد شد.

عايق حرارتی

سيلکس به خاطر وجود تعداد بسيار زياد حباب های هوای ريز محبوس در آن، توانايي بسيار بالايي به عنوان يکی از مصالح عايق حرارتی در ساختمان از خود بروز داده به صورتی که بر طبق تحقيقات پژوهشگران آلمانی در هزينه های ايجاد تاسيسات حرارتی و برودتی ساختمان تا حدود 28% صرفه جويي مشاهده می‌گردد و هزينه های جاری مربوط به بخش تاسيسات نيز حدود 30% کاهش خواهد يافت. بنابراين در جهت رويکرد به رعايت مبحث 19 مقررات ملی ساختمان، استفاده از اين بلوک توصيه می‌شود.

عايق صوتی

ساختار مولکولی و همچنين نحوه پخش حباب های هوا در سيلکس آن را به عنوان يکی از مصالح خوب در رابطه با عايق صوتی معرفی نموده، به صورتی که در بعضی از استانداردهای جهانی بالاخص استاندارد آمريکا، آن را در زمره عايق های صوتی بسيار خوب دسته بندی می‌کنند و در پروژه های مختلف در زمينه عايق صوتی از آن استفاده می‌شود، به عبارت ديگر جهت رويکرد به رعايت مقررات مبحث 18، استفاده از اين بلوک توصيه می‌گردد.

صرفه اقتصادی و سرعت در اجرا

با توجه به ابعاد سيلکس و کارکرد ساده با آن، سرعت و بازده کار به شدت بالا می رود( بيش از دو برابر مصالح مشابه) و ضايعات ساختمانی به صورت کاملا محسوس کاهش می يابد. علاوه بر آن خواب سرمايه سازنده با توجه به کاهش زمان ساخت کمتر می‌گردد. اين ها همه به خودی خود در سياست های اقتصادی اين صنعت جايگاه والايي دارند

سازگاری با محيط زیست

بررسی های انجام شده نشان دهنده سازگاری کامل سيلکس با محيط زيست می‌باشد به گونه ای که برای طبيعت مضر نيست و هيچ گونه زباله يا مواد آلاينده توليد نمی کند.

مقاومت در برابر آتش

سيلکس قابل اشتعال نيست و حرارت را بسيار آرام منتقل می نمايد؛ به طوری که ميانگين سرعت آتش در مکان های ساخته شده با اين نوع بلوک تقريبا 3 سانتی متر در ساعت می‌باشد. که همين ويژگی آن را در زمره ديوار های ضد آتش (fire wall) معرفی می نمايد و در مکان های عمومی حساس و با اهميت از جمله هتل‌ها، بيمارستان‌ها، مسجد‌ها و مراکز آموزشی و ... کاربری خوبی دارد.

کارپذيری

سيلکس را به راحتی می توان اره کشی، ميخ کوبی، سوراخ کاری و يا شيارکنی نمود و محل عبور تاسيسات مکانيکال و الکتريکال را تعبيه کرد.

عايق رطوبتی

سيلکس در برابر رطوبت مقاومت خوبی از خود نشان داده است تا جايي که استاندارد کشور انگلستان به شماره BS4315، اين نوع بلوک را به عنوان عايق رطوبتی تاييد می نمايد.

ترابری ارزان

با توجه به اين که سيلکس با شکل هندسی منظم و دقيق و با وزن مخصوص پايين توليد می‌گردد، در هر سرويس حمل، نسبت به مصالح مشابه، حجم بيشتر و وزن کمتری بارگيری و حمل می‌گردد.
ميزان بارگيری کاميون 6 چرخ، 12 متر مکعب و يک کاميون 10 چرخ، 19 متر مکعب و يک تريلی، 27 متر مکعب می‌باشد.

ماندگاری

سيلکس نه فاسد می‌شود و نه محل مناسبی برای رشد کپک و يا ميکروارگانيزم های ديگر می‌باشد و نيز هيچ گونه حشره ای در آن لانه سازی و يا تخم گذاری نخواهد نمود و چون بر پايه مواد غيرآلی تشکيل شده در طولانی مدت ماندگاری اساسی داشته و تغيير خاصيت نخواهد داشت.



بلوک بتن سبک
چسب سیلکس
معرفی بوک بتن سبک
۰ تومان


معرفی
بلوکهای AAC
معرفی بوک بتن سبک
۰ تومان
1
(1 تا 2 از 2)

راه اندازي فروشگاه در Eforosh رايگان است