" name="keywords" />

Search

سه شنبه 26 تير 1403

منو

بیمه کیفیت ساختمان






قيمت:   ۱ تومان

بیمه کیفیت ساختمان » بیمه کیفیت ساختمان

بیمه کیفیفت ساختمان


مسکن یکی از نیازهای اساسی جامعه محسوب میگردد که پس از غذا و پوشاک مهم ترین نیاز انسانها میباشد. و از طرفی کالایی سرمایه ای محسوب شده که بخش بزرگی از دارایی مردم را تشکیل میدهد. تا به امروز تلاشهای زیادی در خصوص کیفیت ساختمان انجام پذیرفته است ولی بعلت عدم کیفیت مطلوب در حوزه ساخت وساز و خسارت های فراوانی که با هر بار خرابی ناشی میگردد و عدم جبران خسارت و نگرانی مصرف کننده نهایی ساختمان،بیمه توسعه را بر آن داشت تا به بهره گیری از دستاوردهای کشورهای مختلف و کارشناسان و متخصصان داخلی و بیمه نامه های عیوب اساسی و پنهان ساختمان (بیمه نامه کیفیت ساختمان) را طراحی و به بیمه مرکزی ایران ارسال نماید و طی جلسات متعدد کارشناسی طرح فوق تصویب و اجرای آن را به شرکت های بیمه ابلاغ نمود. هم اکنون لایحه بیمه اجباری مسئولین اجرا و کیفیت ساختمان در مجلس در دستور کار میباشد.که شور اول آن به تصویب رسیده و انشاءاله تا پایان سال لایحه فوق توسط مجلس تصویب و جهت اجراء به کلیه شرکت های بیمه ابلاغ خواهد گردید.

اهداف طرح جهت ورود صنعت بیمه به صنعت ساختمان:
* حفظ ثروت های ملی
* توسعه امنیت سازندگان و سرمایه گذاران بخش ساختمان
* حمایت و حفظ حقوق مصرف کنندگان
* ارتقاء کیفیت ساختمان ها
* رعایت اصول فنی و استانداردها در تولید ساختمان
* حفظ شان و جایگاه حرفه ای جامعه مهندسی کشور
* سهولت در امر فعالیت بنگاههای سرمایه گذاری و بانک ها در جهت اعطای وام ساخت و خرید مسکن به دلیل انجام بازرسی ها و نظارت های فنی توسط بازرسین بیمه گر و پوشش های بیمه ای مربوط
* گسترش بازار بیمه کشور در بخش ساختمان


عوامل تهدید کننده و خطر در صنعت ساختمان 
* خطا ها و غفلتهای حرفه ای دوره طراحی
* خطا ها و غفلتهای حرفه ای دوره ساخت
* خطا ها و غفلتهای حرفه ای دوره نظارت
* تهدید ناشی از مصرف مصالح نا مرغوب و غیر استاندارد
* خطاها و غفلتها ی  ناشی از بهره برداری و نگهداری غیر صحیح

معیارهای  بازرسی
معیارهای لازم برای انجام کلیه بازرسی ها و کنترل ها بر اساس مقررات ملی ساختمان ، نقشه ها و محاسبات فنی و اجرایی و کیفیت مواد و مصالح ساختمانی مورد تایید موسسه استاندارد و همچنین الزامات بیمه گر خواهد بود.
ضرورت استفاده از پوشش بیمه کیفیت ساختمان(عیوب اساسی و پنهان ساختمان)
با توجه به اینکه مسئولیت جبران خسارت وارده به ساختمان ها اصولا" متوجه عوامل و دست اندرکاران ساخت، نظیر معماران و مشاوران طرح،پیمانکاران و مجریان ، کارخانجات تولید مواد و مصالح و تجهیزات می باشد و به دلائل مختلف اعم از طراحی نادرست، اجرای غلط و کاربرد نابجای مصالح ،کم کاری و به کار بردن مصالح نامرغوب و غیر استاندار و یا ترکیبی ازآنان را می توان به عنوان عوامل و علل خرابی ساختمان پس از بهره برداری از آن نام برد و در صورت وقوع خسارت اولین اقدام متصرف نهائی برقراری ارتباط با شرکت یا مجری مسئول خرابی و تقاضای ترمیم و بازسازی ساختمان است در این حالت دو اتفاق مهم زیر پیش بینی می شود:
الف)شرکت مسئول جبران خسارت یا مجری ساختمان در زمان خسارت قابل دسترسی نباشد و یا وجود خارجی نداشته باشد.(انحلال شرکت)
ب) شرکت مسئول جبران خسارت یا مجری ساختمان در دسترس باشد اما امکان و توانائی جبران و ترمیم خسارت و یا انجام کار را نداشته باشد.
یکی از راههائی که بدوا" متبادر به ذهن می شود این است که از سازندگان ومجریان ساختمان خواسته شود که مسئولیت خود را به صورت اختیاری در چنین مواردی بیمه کنند در حالیکه بیمه نامه مسئولیت قانونی نمی تواند عیوب ساختاری راپوشش دهد و فقط خسارتهای تبعی آن را جبران می کند مضافا" بر اینکه مالک ساختمان میبایست دلائل غفلت و مسامحه سازنده یا مجری ساختمان را هم به اثبات برساند،لذا بیمه شدن مسئولان خسارت وارده به ساختمان به عنوان یک راه حل منطقی پاسخگو نیست و مشکل مالک ساختمان معیوب همچنان باقی میماند.زیرا در این مرحله باید ثابت شود:  
* چه کسی مسئول وقوع خسارت است؟
* شناخت مسؤول خسارت مستلزم زمان طولانی است.
* وجود چندین مسؤولیت هم پایه که ممکن است در این زمینه وجود داشته باشد و سرشکن کردن عادلانه مسئولیت ها، در صلاحیت شخص خسارت دیده نبوده و صرفا" در صلاحیت محاکم صالحه می باشد...
* باقیماندن خرابی ساختمان و عدم ترمیم به موقع آن از طرف افراد مسئول در پدیده خسارت.
* پوشش ضعیف بیمه مسئولیت مسئولین خسارت و عدم شمول مبلغ بیمه مذکوربه تمامی خسارت وارده.
برای رسیدن به نتیجه مطلوب و غلبه بر مشکلات فوق،مالک ساختمان می تواند با خرید بیمه عیوب اساسی و پنهان ساختمان خسارتهای ناشی از عیوب عمده و اساسی ساختمان خود را در یک دوره ده ساله و یا  طولانی تر بدون نیاز به مراجعه به پیمانکار و مجری و اثبات مسئولیت خسارت و مراجعه به دادگاه و    پیگیری های قانونی بیمه نموده و به محض وقوع خسارت با اطمینان خاطر از این پوشش استفاده نماید.  


مزایای بر خوردا ری از پوشش بیمه ده ساله عیوب اسای و پنهان ساختمان
* جبران هزینه ساخت پس از ویرانی کل ساختمان و یا قسمت خسارت دیده
* جبران هزینه تعمیر،جایگزینی،نوسازی و یا مستحکم کردن ساختمان ناشی از صدماتی که در ساختمان بر اثر آشکار شدن عیوب پنهان ایجاد شده با شرایط مشابه وضعیت ساختمان قبل از وقوع خسارت
* جبران هزینه هائی که به منظور جلوگیری از تخریب و توسعه خسارت لازم است.
* جبران هزینه های لازم برای پاکسازی محل و برداشت ضایعات
* اختصاص یک مورد حق بیمه برای ده سال و دریافت ان در سه مرحله از شروع تا پایان کار ساختمان.
* با توجه به اینکه خرید یک منزل بیشترین مبلغ سرمایه گذاری در سبد هزینه هر خانوار محسوب میشود شناخت کافی از کیفیت ساختمان یا هر نوع تعمیرات اساسی و مشکلات و اتفاقات ناخوشایندآتی مورد نیاز و علاقه هر خریدار مسکن می باشد که بدینوسیله در دسترس قرار  می گیرد.
* برخورداری از گروه بازرسین فنی که از طرف بیمه گر مسئول کنترل،کیفیت ساخت می باشند تا با بررسی و تائید آزمایشات نقشه ها،مقادیر کارو اسناد مشابه مربوطه به ساختمان و یا هر موضوع مورد نیاز بیمه گر و دیگر مدارک مربوط به ساختمان مراتب ارزیابی و پس از تعیین میزان ریسک بیمه نامه صادر شود.
* سیستم بازرسی فنی بیمه گر مشکلات طراحی و ساخت را مشخص و اقدامات پیشگیری را به منظور جلوگیری از تعمیرات سنگین آتی آموزش می دهد.نظیر آزمایشات فیزیکی مورد نیاز پزشک نقش ایفا می کند.
* گزارشات مکتوب از ارزیابی عمومی وضع موجود و فعالیت های اساسی ساخت توسط سیستم بازرسی فنی بیمه گر به عنوان شناسنامه ساختمان مورد استفاده قرارمی گیرد.
* آگاهی و تعلیم بیمه گزار در ارتباط با عیوب اساسی و پنهان ساختمان و مراقبت های مشخص و لازم دردوره بهره برداری از ساختمان از جمله خدمات جانبی بیمه کیفیت ساخت است. 
حق بیمه:
مبلغی است که بیمه گذار هنگام عقد قرارداد بیمه در زمان شروع ساخت و ساز به ترتیبی که در شرایط عمومی لحاظ شده است، به بیمه گزار پرداخت می نماید. حداقل نرخ حق بیمه 1/5 % مبلغ سرمایه مورد بیمه می باشد که در حال حاضز 30٪ این مبلغ را دولت تقبل نموده واست

مزایای بیمه کیفیت در صنعت ساختمان سازی برای کارفرما، پیمانکار، بازار و مصرف کنندها عبارت است از:

1. کارفرما: با نظارت ناظر کیفی شرکت بیمه، نگرانیهای کارفرما در خصوص حسن نیت پیمانکار و کیفیت کار برطرف خواهد شد
2. پیمانکار: شرکت بیمه، با تایید و تضمین کار پیمانکار، اعتبار شرکت پیمانکار را افزایش داده و سبب جلب اعتماد بیشتر و جذب کارفرما خواد شد
3. بازار: کالاهای دارای ضمانت نامه با استقبال بیشتری روبرو هستند
4. مالکین: استفاده از خدمات پس از فروش شرکت بیمه توسعه طی دوره 10 ساله



بیمه کیفیفت ساختمان
بیمه کیفیت ساختمان، ضمانت نامه 10 ساله
بیمه کیفیت ساختمان
۱ تومان
1
(1 تا 1 از 1)

راه اندازي فروشگاه در Eforosh رايگان است

google-site-verification: googlecaa736f503f045fb.html Google Analytic, PersianStat, Ourstat