انواع روش های بازاریابی
انواع روش های بازاریابی اینترنتی
همانطور که در مطلب کسب درآمد اینترنتی از طریق بازاریابی قول داده بودم در این مقاله می خواهم انواع روش های بازاریابی را برای شما توضیح بدهم.
در اینترنت روش های زیادی برای کسب درآمد از طریق بازاریابی وجود دارد که هر فرد با توجه به خلاقیت ، توانایی و تجربه خود از یک یا چند روش استفاده می کند.اما یکسری از روش ها هستند که عمومیت و بازده بیشتری دارند و اکثر بازاریابها از آنها استفاده می کنند.در این مقاله قصد دارم 4 روش موثر و پربازده را به شما معرفی کنم.
1) بازاریابی از طریق راه اندازی سایت یا وبلاگ
یکی از موثرترین روش های بازاریابی که اکثر بازاریابها از آن استفاده می کنند راه اندازی یک وبلاگ برای فروش محصولات است، که این روش یکی از کم هزینه ترین و کم دردسر ترین راه هاست.شما می توانید به راحتی با راه اندازی یک وبلاگ در یکی از سرویس دهنده های وبلاگ نویسی و قرار دادن محصولات سایت های بازاریابی اقدام به فروش محصولات و کسب درآمد کنید و یا حتی با راه اندازی یک سایت به صورت حرفه ای تر این کار را انجام دهید.
نمونه ای از یک سایت و وبلاگ را برای شما در زیر قرار دادم تا بتوانید از آنها الگو بگیرید:
2) بازاریابی از طریق سایتهای تبلیغاتی
یکی دیگر از روش های راحت و بی درسر ، تبلیغات محصولات در سایت های تبلیغاتی است.در حال حاضر سایتهای بسیار زیادی وجود دارند که به شما امکان درج آگهی رایگان را می دهند و فقط کافیست تا شما توضیحات محصولات و لینک بازاریابی خود را در این سایتها درج کنید تا با توجه به ترافیک و بازدید بالایی که این گونه سایتها دارند مشتری های زیادی را به سمت محصولات تبلیغاتی شما هدایت کنند.
برای نمونه می توانم سایت ای فروش را به شما معرفی کنم و برای یافتن سایتهای بیشتر می توانید با سرچ کلماتی مانند تبلیغات رایگان یا آگهی رایگان در گوگل تعداد زیادی از این سایتها پیدا کنید.
3) بازاریابی از طریق ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ هم یکی از راه هایی است که امروزه افراد نسبتا زیادی برای کسب درآمد از آن استفاده می کنند.در این روش شما می توانید محصولات خود را از طریق ایمیل به افراد مختلف معرفی کنید.بازاریابی از این طریق به افرادی که دارای گروه های اینترنتی با تعداد اعضای زیاد هستند توصیه می شود.
4) بازاریابی حضوری
این روش مانند بازاریابی سنتی است.یعنی شما می توانید پس انتخاب محصولاتی که تمایل به بازاریابی آنها دارید با مراجعه به افراد مختلف مانند مغازه دارها،شرکت ها و موسسات و یا حتی در بین دوستان و نزدیکان سفارش بگیرید.
در اکثر سایت های بازاریابی در پنل بازاریاب فرمی وجود دارد که شما پس از گرفتن سفارش حضوری از مشتری می توانید مشخصات خریدار محصول را از طریق آن فرم برای فروشنده محصول ارسال کنید تا پس از خرید پورسانت آن محصول به شما تعلق گیرد.
نمونه ای از این فرم را برای آشنایی بیشتر در عکس زیر مشاهده می کنید:
در این مقاله سعی بر آن شد تا اطلاعات لازم برای موفقیت شما عزیزان را در حرفه بازاریابی در اختیارتان قرار دهم
موفق وموید باشید