مشخصات کد13
هلو فروشگاهی پیشرفته کد 13
اين نرم افزار با قابليت نصب آسان بر روي تمام ويندوزها با زبان برنامه نويسي دلفي كه قويترين زبان برنامه نويسي حال حاضرجهان است زير نظر تيمي از كارشناسان حسابداري و نرم افزار طراحي شده و بروش حسابداري ادواري عمل مي نمايد كه بطور اختصار شامل عناوين ذيل مي باشد :
1.منوي اطلاعات اول دوره/ ورود اطلاعات: در اين قسمت زماني كه برنامه به صورت خام (قبل از ورود اطلاعات ) اجرا ميگردد فقط منوي اطلاعات اول دوره فعال مي باشد كه در اين قسمت مي توان سرفصل هاي جديد حسابداري در سطح كل، معين و تفضيلي را تعريف نمود. (لازم به ذكر است به دليل اتوماتيك عمل نمودن سيستم برخي از سرفصل ها از قبل در سيستم تعريف شده است كه نمي توان آنها را تغيير داد). و مانده حساب اشخاص و كالاها و اسناد بانكي را در اول دوره وارد سيستم كرد و پس از تكميل با كليك روي گزينه " انتهاي عمليات اول دوره" نسبت به صدور سند افتتاحيه اقدام نمود.
2. منوي صدور فاكتور:صدور فاكتورهاي خريد و فروش ، مرجوعي، پيش فاكتور ، ضايعات ، اماني، سفارش خريد.لازم بذكر است در فاكتور اماني ميتوان هنگام تسويه كالا مقدار فروش رفته را فاكتور فروش و مابقي را به انبار عودت داد. پيش فاكتور يا استعلام را نيز ميتوان اصلاح و به فاكتور فروش تبديل نمود.
الف)گروه بندي و طبقه بندي: كالاها بصورت گروه اصلي(در نسخه هايي كه داراي امكان چند انباره ميباشند (متوسط به بالا) گروه اصلي همان انبار مي باشد.و حداكثر 100 گروه اصلي قابل تعريف مي باشند )و گروه فرعي (براي هر گروه اصلي 100گروه فرعي ميتوان تعريف نمود) و نام كالا كه در هر گروه فرعي ميتوان 1000نوع كالاكه به عبارتي ميتوان بالغ بر 10،000،000نوع كالا در سيستم تعريف نمود.
ب) نام كالاها:در اين قسمت با مشخص نمودن گروههاي اصلي و فرعي جهت قرار گرفتن كالا در انبار امكاناتي از قبيل نقطه سفارش كالا (مقدار حداقل و حداكثر موجودي كالا كه بديهي است هنگاميكه مقدار كالا از اين مقدار تعريف شده خارج شود نرم افزار پيغامي را به كاربر ميدهد) قرار گرفتن قيمت فروش در زمان صدور فاكتور فروش كه اين مقدار در فاكتور قابل تغيير ميباشد.ضمن اينكه امكان ورود ليستي كالاها و امكان ورود كالاي تكراري با زدن تيك مربوطه در تنظيمات نرم افزار مقدور ميباشد.
توجه: ميتوان كارهاي خدماتي نيز در سيستم تعريف و در فاكتور فروش لحاظ نمود.
3. منوي امور مالي:در اين منو جهت تنظيم اسناد حسابداري به دو صورت عمل مي شود.
الف- امورمالي اتوماتيك: يك سري آيتم ها از قبل تعريف شده از قبيل حساب بانك به بانك، صندوق به بانك، حواله طرف حساب، دريافت و پرداخت اشخاص، هزينه، درآمد، سرمايه گذاري، برداشت و كارمزد بانك قرار داده شده است كه بر اساس اين سرفصل ها اسناد را مي توان ثبت نمود.
ب- ثبت سند حسابداري: در صورت نياز به ثبت سند حسابداري به صورت سند دوبل (غير اتوماتيك).
ج - در منوي امورمالي گزينه اي به نام وصول اسناد بانكي موجود ميباشد كه بصورت روزانه ليست چكهايي كه تاريخ سر رسيد آنها فرا رسيده شامل اسناد پرداختني و دريافتني را گزارش ميدهد.
4. منوي تنظيمات مديريتي : در اين منو تنظيمات كلي برنامه را ميتوان انجام داد.
5. منوي اصلاحات: از طريق اين منو مي توان اسناد بانكي را از حالت عودت از وصول يا به حساب خواباندن يا حذف چك و ... اصلاح وهمچنين فاكتورها ، اسناد حسابداري و اطلاعات اول دوره شامل: مشخصات كالا و مشخصات اشخاص و اسناد بانكي دريافتني و پرداختني و موجودي بانك ، صندوق و تاريخ سند افتتاحيه را نيز از اين منو اصلاح نمود .
6.منوي گزارشات: كليه گزارشها را از اين قسمت ميتوان تهيه نمود.اين گزارشات شامل اطلاعات آماري از قبيل فاكتورهايي كه بالاترين خريد و يا فروش يا برگشتي ها را داشته انديا طرف حسابهايي كه به ترتيب بدهكارترين يا بستانكارترين بوده اند.يا پرفروشترين و كم فروشترين ماه سال و اطلاعات آماري در مورد كالاها و ...بوده و گزارشات ديگر شامل گزارشات انبار شامل كاردكس تعدادي يك كالاي خاص و گزارشات جامعي در خصوص فاكتورها با اعمال شروط جهت گرفتن گزارش مبني بر اينكه اين فاكتور طي چه شماره اي در چه تاريخي و يا مابين چه تاريخهايي به چه مبلغي براي كدام طرف حساب و...و همچنين گزارشات از دفتر روزنامه و كل و معين و تفضيلي و معين صندوق و شخاص و عملكرد بانك با قابليت محدود نمودن تاريخ گزارش و ميزان كل سود و نمايش اسناد و ضمائم و تراز آزمايشي دو و چهار ستوني در سه سطح كل، معين، تفضيلي يا معين هاي يك حساب كل يا تفضيلي هاي يك حساب معين و گزارش ترازنامه ميباشد. ضمنا ميتوان گزارشاتي از مشخصات طرف حساب شامل تلفن و آدرس و جمع تخفيفات و...نيز تهيه نمود. همچنين امكان تهيه گزارش كاملي نيز از اسناد بانكي به تفكيك چكهاي خودمان يا چكهاي طرف حساب شامل همه چكها يا وصول نشده ها و ...با اعمال تاريخ سر رسيد،شماره چك،پشت نمره،طرف حساب ،مبلغ و تاريخ صدور و وصول و نام بانك و ...تهيه نمود.
با اضافه شدن امكانات ذيل به نسخه فروشگاهي ساده ( كد 11 ) نسخه فروشگاهي پيشرفته ( كد13 ) ساخته ميشود .
· سطح دسترسي كاربران: توسط اين امكان، مدير سيستم مي تواند براي هر كاربر بنا به اختيارات داده شده، محدوديت هاي لازم را اعمال نمايد.
· واسطه: هنگام صدور فاكتور، واسطه هر فاكتور را بنا بر درصد و يا مبلغ متعلقه ثبت و از عملكرد واسطه ها گزارش تهيه مي نمايد.
· چك هاي ضمانتي: چك هاي ضمانتي دريافتي و پرداختي كه به صورت امانتي از سايرين نزد شما و يا از شما نزد سايرين قرار داده مي شود قابل ثبت و گزارش گيري مي باشد.
· معين اشخاص همراه با كالا: گزارش معين اشخاص در نسخه ساده با قيد مبلغ كل هر فاكتور و مبلغ كل تسويه شده از هر فاكتور مي باشد ولي در اين نسخه مي توان گزارش را به شكل قبلي و به صورت نمايش ريز كالاها و نحوه تسويه هر فاكتور تهيه نمود.
· امكان باركدخوان: با استفاده از اين امكان مي توان جستجو كالا را به فرم صدور فاكتور توسط باركدخوان انجام داد و از اين طريق ضمن تسريع كار از خطاهاي احتمالي كاربران جلوگيري نمود.
· حواله بين انبار ها:توسط اين منو كابر ميتواند انتقال يك كالا را از يك انبار (گروه اصلي) به انبار ديگر ثبت نمايد.
·نمايش سود: كاربر مي تواند هنگام تهيه گزارش از فاكتورها، سود مربوطه را نيز ملاحظه نمايد. مسلما اين سود، سود ناويژه مي باشد و مي تواند سود يك كالاي خاص، فاكتور خاص، در هر بازه زماني خاص و يا با اعمال چند شرط به صورت تواماً گزارش سود را تهيه فرماييد.
· اطلاعات نموداري: گزارشات فروش يك كالاي خاص در ماه هاي مختلف، كل فروش در ماه هاي مختلف، نوسانات قيمت خريد يك كالا طي يك سال، طي يك ماه و ... به صورت نمودار قابل ملاحظه و پرينت مي باشد.
· گردش كالا طي دوره: همين گزارش تركيبي از ورودي ها و خروجي هاي كالا و مانده آنها در يك بازه زماني خاص مي باشد.
· كاردكس ريالي و تعدادي: در نسخه هاي ساده و متوسط، كاربر مي تواند كاردكس يك كالا را به صورت تعدادي ملاحظه نموده و يا پرينت بگيرد. در اين نسخه علاوه بر تعداد ورودي و خروجي، مي توان قسمت هاي هر فاكتور خريد و فروش و شخص خريدار و فروشنده را نيز در كاردكس ملاحظه و پرينت نمود.
تراز آزمايشي 6و 8 ستوني :در كد هاي 11 و 12 گزارش تراز آزمايشي 2 و 4 ستوني را مي توان داشت . در اين نسخه علاوه بر ترازهاي فوق ترازهاي 6 و 8 نيز قابل روئيت مي باشد.
· تيپ قيمت : كاربر توسط اين امكان ميتواند براي هر كالا 10 قيمت فروش تعريف نمايد و در هنگام صدور فاكتور فـروش يكي از 10 قيمت نمايش داده شده را انتخاب نمايد و يا طرف حسابها را گروه بندي و بنا به گـروه اشخاص قيمت ها در فاكتـور نمايش داده شوند
· خروجي از گزارشات : كاربر ميتواند كليه گزارشات ستوني خود راا با پسوند هاي word ، HTML،EXCEL خروجي بگيرد .
· دسته بندي مشتريان : امكان دسته بندي طـرف حسابها و تهيه گزارشات بر اساس يك دسته بندي خاص.
· دريافت از ...پرداخت به ... : كاربر در امور مالي اتوماتيك امكان پرداخت چك به كليه سرفصلها را خواهد داشت .
شامل راهنمائي دربرنامه ، دفترچه راهنما ، فيلم آموزشي ، قفل سخت افزاري ، يكسال گارانتي