علوم انسانی
علوم انسانی » علوم انسانی
دانلود اساس نامه بورس اوراق بها دار
قسمت اول: نام، مدت، نشانى و موضوع ماده ۱٫ براساس قانون تأسیس بورس اوراق
بهادار، که از این به بعد “قانون بورس” نامیده میشود، سازمانى به نام
“سازمان کارگزاران بورس اوراق بهادار تهران” تأسیس و طبق مقررات این
اساسنامه اداره میشود. ماده ۲٫ سازمان کارگزاران بورس اوراق بهادار تهران،
که از این به بعد “سازمان” نامیده میشود، مؤسسهاى است غیرتجارى و
غیرانتفاعى که داراى شخصیت حقوقى است و براى مدت نامحدود تأسیس میگردد .
ماده ۳٫ مرکز سازمان در تهران است. ماده ۴٫ موضوع سازمان، عبارت است از:
(۱) ایجاد تسهیلات براى خرید و فروش انواع سهام، اوراق قرضه و اسناد خزانه و
دیگر اوراق بهادار. (۲) اعلام نرخهاى اوراق بهادار در بورس تهران که از
این به بعد “بورس” نامیده میشود. (۳) مراقبت در حسن جریان امور و روابط بین
کارگزاران و مشتریان. (۴) تنظیم روابط کارگزاران با یکدیگر و تسهیل مبادله
اطلاعات بین آنان، با توجه به لزوم حفظ اسرار مشتریان. (۵) نظارت بر میزان
حقالعمل دریافتى کارگزاران از مشتریان در ازاى خدماتى که براى آنان انجام
میدهند و توصیههاى لازم در مورد روشهاى ارزشیابى و محاسبه حقالعمل مزبور
و تجدید نظر در میزان آن. (۶) همکارى با بورسهاى دیگر در ایران و کشورهاى
دیگر و کسب اطلاعات و فراهم آوردن تسهیلاتى که براى اعضاى سازمان یا
مشتریان آنان مفید است و قرار دادن آن اطلاعات و تسهیلات در دسترس اعضاى
سازمان و مشتریان آنان. (۷) تحقیق درباره هرگونه بی نظمى یا اختلاف بین
کارگزاران با یکدیگر یا با مشتریان که مربوط به معاملههاى بورس یا
فعالیتهاى کارگزاران باشد و اقدام و اخذ تصمیم درباره بی نظمى یا اختلاف
مزبور، طبق مقررات قانون بورس و آیین نامهها. (۸) دریافت هر مبلغ وام لازم
براى اجراى مقاصد سازمان. (۹) تحصیل هرگونه دارایى منقول یا غیرمنقول،
هرگونه حقوق یا امتیازها و مبادرت به معاملههایى از قبیل خرید، فروش،
اجاره، استجاره، مبادله، به رهن گذاشتن، واگذارى و هر معامله دیگرى که براى
نیل به مقاصد سازمان لازم باشد. (۱۰) سرمایهگذارى، معامله و استفاده از
قسمتى از وجوه سازمان که مورد نیاز فورى نباشد و به ترتیبى که از طرف هیأت
مدیره سازمان کارگزاران بورس که از این به بعد “هیأت مدیره بورس” نامیده
میشود، تعیین میگردد. (۱۱) هرگونه اقدام دیگرى که به تشخیص هیأت مدیره بورس
براى رسیدن به مقاصد فوق لازم یا مفید باشد. قسمت دوم : عضویت ماده ۵٫
اعضاى سازمان، عبارتند از کارگزاران، که به دو دسته تقسیم مىشوند: دسته
اول: اشخاص حقیقى که طبق مقررات قانونى به کارگزارى بورس پذیرفته میشوند.
دسته دوم: مؤسسههاى مالى و اعتبارى ایرانى که صلاحیتشان مورد تأیید بانک
مرکزى جمهورى اسلامى ایران قرار گرفته باشد. این مؤسسهها، وظایفى را که از
حیث کارگزارى به عهده خواهند داشت، به وسیله نمایندگان خود انجام میدهند.
ماده ۶٫ همه کارگزاران، اعم از دسته اول و دوم، باید داراى شرایط زیر
باشند: ۱) تابعیت ایران. (۲) نداشتن پیشینه محکومت کیفرى مؤثر. (۳) داشتن
حسن شهرت. (۴) داشتن دست کم ۲۵ سال تمام. (۵) داشتن دست کم مدت سه سال
سابقه کارآموزى نزد یک یا چند کارگزار. (۶) پذیرفته شدن در امتحان نظرى و
حرفهاى، طبق آییننامه بورس. (۷) اجازه هیأت مدیره بورس. تبصره: شوراى
بورس میتواند اجراى بند (۷) ماده فوق را تا هنگام انتخاب اعضاى هیأت مدیره
بورس و اجراى بند (۵) آن را حداکثر تا سه سال پس از تاریخ تشکیل بورس، به
تأخیر بیندازد. در مورد گروه دوم، یعنى مؤسسههاى مالى و اعتبارى، تنها
بندهاى (۱) و (۷) این ماده باید رعایت شود. با وجود این، نمایندگان این
مؤسسهها هم باید واجد کلیه شرایط یاد شده در بالا باشند. (۱)) الف) هر
شخص، اعم از حقیقى یا حقوقى، داوطلب کارگزارى بورس، تقاضاى خود را کتباً
طبق نمونههاى تعیین شده، همراه با مدارک مورد نیاز که توسط هیأت مدیره
بورس تعیین میشود، به عنوان دبیرکل سازمان
حجم فايل : 60kb
فرمت فايل: ورد (قابل ویرایش )
تعداد صفحات پروژه: 45
قيمت : 6000 تومان
حجم فايل : 60kb
فرمت فايل: ورد (قابل ویرایش )
تعداد صفحات پروژه: 45
قيمت : 6000 تومان
دانلود پایان نامه مدیریت دانش و تاثیر آن بر خلق ثروت در سازمان
سازمان های دانش محور از طریق مدیریت دانش، به دنبال ایجاد ارزش و ثروت آفرینی در سازمان های خود هستند. در این ...
سازمان های دانش محور از طریق مدیریت دانش، به دنبال ایجاد ارزش و ثروت آفرینی در سازمان های خود هستند. در این ...
دانلود اساس نامه بورس اوراق بها دار
موضوع ماده ۱٫ براساس قانون تأسیس بورس اوراق بهادار، که از این به بعد “قانون بورس” نامیده میشود، سازمانى ...
موضوع ماده ۱٫ براساس قانون تأسیس بورس اوراق بهادار، که از این به بعد “قانون بورس” نامیده میشود، سازمانى ...
دانلود ترجمه مقاله ارزش های زمینه ساز مصرف عطر
هدف این مطالعه درک بهتر مسائلی می باشد که تحت نفوذ عادات خرید و مصرف ما برای محصولات لوکس قرار دارد. ما تلاش ...
هدف این مطالعه درک بهتر مسائلی می باشد که تحت نفوذ عادات خرید و مصرف ما برای محصولات لوکس قرار دارد. ما تلاش ...
دانلود ترجمه مقاله تاثیر وابستگی در پیاده سازی ERP
ما نقش انواع مدل های مختلف که زمان صرف شده در پیاده سازی ERP (برنامه ریزی منابع سرمایه ای ) را تحت تاثیر قرار ...
ما نقش انواع مدل های مختلف که زمان صرف شده در پیاده سازی ERP (برنامه ریزی منابع سرمایه ای ) را تحت تاثیر قرار ...
دانلود ترجمه مقاله نظریه روش تجزیه و تحلیل و تفسیر نردبانی
اخیراً پژوهش بر روی ارزش های شخصی در بازاریابی مورد توجه زیاد دانشگاهیان و پزشکان قرار گرفته است. توصیف عمیق ...
اخیراً پژوهش بر روی ارزش های شخصی در بازاریابی مورد توجه زیاد دانشگاهیان و پزشکان قرار گرفته است. توصیف عمیق ...
دانلود ترجمه مقاله تفسیر نردبانی در انجام پژوهش بازاریابی
این مقاله با در نظر گرفتن تحقیقات دانشگاهی و بازار، به دنبال ارائه بحث در مورد کاربرد نردبان در انجام بازاریابی ...
این مقاله با در نظر گرفتن تحقیقات دانشگاهی و بازار، به دنبال ارائه بحث در مورد کاربرد نردبان در انجام بازاریابی ...
دانلود ترجمه مقاله پیش بینی انگیزه کار و رضایت شغلی کارکنان بانک
این مطالعه تلاش نموده تا مطالعه ای در مورد ویژگی های کار به عنوان پیش بینی کننده انگیزه کاری و رضایت شغلی نماید. ...
این مطالعه تلاش نموده تا مطالعه ای در مورد ویژگی های کار به عنوان پیش بینی کننده انگیزه کاری و رضایت شغلی نماید. ...
دانلود ترجمه مقاله مسائل مربوط به حسابداری تعهدی و بودجه ریزی توسط دولت
ذیرش سیستم حسابداری و بودجه ریزی تعهدی در برنامه اصلاحات مشترک المنافع بخش دولتی در طول 20 سال گذشته امری محوری ...
ذیرش سیستم حسابداری و بودجه ریزی تعهدی در برنامه اصلاحات مشترک المنافع بخش دولتی در طول 20 سال گذشته امری محوری ...
دانلود ترجمه مقاله نقش فن آوری اطلاعات در رشد اقتصادی و بهره وری در استرالیا
در این مقاله، بررسی مان در مورد نقش سرمایه گذاری در فن آوری اطلاعات(IT) تولید و بهره وری اقتصادی در استرالیا ...
در این مقاله، بررسی مان در مورد نقش سرمایه گذاری در فن آوری اطلاعات(IT) تولید و بهره وری اقتصادی در استرالیا ...
دانلود ترجمه مقاله اثر نام تجاری داخلی بر تعهد کیفیت خدمات کارکنان
این مطالعه به منظور بررسی تاثیر برندسازی داخلی بر روی تعهد کیفیت خدمات کارکنان انجام شد. برندسازی داخلی استفاده ...
این مطالعه به منظور بررسی تاثیر برندسازی داخلی بر روی تعهد کیفیت خدمات کارکنان انجام شد. برندسازی داخلی استفاده ...